Terms & Conditions Photoshoot
Welkom bij de algemene voorwaarden van Abintiwari! Wat leuk dat je van plan bent om met mij te gaan samenwerken. Voordat we aan de slag gaan, wil ik je graag informeren over de algemene voorwaarden, die de basis vormen voor onze samenwerking. De algemene voorwaarden zijn ontworpen om duidelijkheid, bescherming en transparantie te bieden aan zowel jou als mij. Ik moedig je aan om deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen! Mocht je nog vragen hebben over deze algemene voorwaarden kun je contact met mij opnemen door een e-mail te sturen naar contact@studioabintiwari.nl.
De volgende begrippen komen meermaals terug in deze algemene voorwaarden:
Algemene voorwaarden: het geheel van bepalingen als hieronder opgenomen.
Abintiwari: de eenmanszaak Abintiwari, opgericht naar Nederlands recht, en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 80542646. Abintiwari wordt in deze algemene voorwaarden ook wel aangeduidt als ‘ik’ of ‘mij(n)’.
Fotoshoot: de sessie waarbij ik foto’s maak in opdracht van jou.
Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die een overeenkomst heeft gesloten met mij. Opdrachtgever wordt in deze algemene voorwaarden ook wel aangeduid als ‘jij’ of ‘jou(w)’.
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf.
Zakelijke Opdrachtgever: de (rechts)persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf.
Overeenkomst: de overeenkomst die tot stand komt of is gekomen tussen jou en mij. Deze definitie wordt ruim uitgelegd en omvat ook aanvullende overeenkomsten en vervolgovereenkomsten.
Partijen: jij en ik samen. In deze algemene voorwaarden ook wel aangeduid als ‘wij’ of ‘ons’.
Schriftelijk: op papier of digitaal (bijvoorbeeld een e-mail).
Website: de website van Abintiwari, www.studioabintiwari.nl.
De algemene voorwaarden
Mijn algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten, werkzaamheden en diensten die ik verstrek, verleen en/of uitvoer.
Mijn algemene voorwaarden zijn ook van toepassing indien ik derden inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst.
Ik ben gerechtigd mijn algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en/of aan te vullen. Indien deze wijzigingen en/of aanvullingen invloed hebben op een lopende overeenkomst, zal ik je hiervan op de hoogte stellen. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is van toepassing. Indien jij een Consument bent, ben jij gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien de algemene voorwaarden ingrijpend worden gewijzigd.
Afwijking van de algemene voorwaarden is alleen mogelijk indien wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen.
Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden tegenstrijdig is aan een bepaling uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling uit de specifieke overeenkomst voorrang, tenzij ik uitdrukkelijk anders bepaal.
Indien jij óók algemene voorwaarden hanteert, zijn deze uitdrukkelijk niet van toepassing.
Indien een bepaling uit de algemene voorwaarden onduidelijk en/of onjuist is, moet deze bepaling zoveel mogelijk in het licht van de andere algemene voorwaarden uitgelegd worden.
Indien één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden in rechte onverbindend wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat deze bepaling wordt vernietigd of nietig wordt verklaard, laat dit de geldigheid van de overige algemene voorwaarden onverlet.
Het aanbod van Abintiwari
Mijn aanbod is vrijblijvend, dat betekent dat ik het aanbod na jouw aanvaarding onverwijld kan herroepen.
Mijn aanbod is in beginsel veertien (14) dagen geldig, tenzij ik een andere termijn aangeef.
Ik baseer mijn aanbod op de informatie die door jou is verstrekt. Indien achteraf blijkt dat deze informatie onvolledig en/of onjuist is, kan ik mijn aanbod herroepen.
Mijn aanbod bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke omschrijving van de door mij aangeboden diensten.
Het aanbod is persoonsgebonden en geldt uitsluitend voor jou.
Aanbiedingen gelden niet voor vervolgovereenkomsten, tenzij wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen.
Ik ben niet gebonden aan een aanbod indien jij in alle redelijkheid kan begrijpen dat het aanbod berust op een kennelijke misslag, bijvoorbeeld een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.
Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
3.1.1.jij het aanbod aanvaardt, en als ik een aanbetaling verlang, jij de aanbetaling hebt voldaan; of
3.1.2.indien ik geen aanbetaling verlang, jij het aanbod aanvaardt en ik dit schriftelijk (per e-mail) aan jou bevestig; of
3.1.3.ik start met mijn werkzaamheden, met jouw (stilzwijgende) instemming.
Indien ik een aanbetaling verlang, komt de overeenkomst pas tot stand zodra ik de volledige aanbetaling heb ontvangen. Voor die tijd ben jij dus niet verzekerd van jouw plek. De bewijslast van het voldoen van de (tijdige) aanbetaling ligt bij jou.
De overeenkomst wordt aangemerkt als een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 Burgerlijk Wetboek.
De uitvoering van de overeenkomst
Algemeen
Ik voer de overeenkomst altijd uit naar mijn beste vermogen en kunnen, maar ik geef nooit garanties voor het bereiken van beoogde resultaten en/of doelstellingen. Op mij rust namelijk geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting.
Foto’s zijn een kwestie van smaak, jij gaat met de aanvaarding van de overeenkomst akkoord met mijn fotografie- en bewerkstijl.
De door mij gecommuniceerde termijnen en deadlines zijn geen fatale termijnen, dat betekent dat ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor termijnoverschrijding. De overeenkomst kan ook niet worden ontbonden wanneer ik termijnen overschrijd.
De termijnen voor de uitvoering van de overeenkomst starten pas met lopen op het moment dat jij alle voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens, documenten en andere informatie aan mij hebt verstrekt. Jij spant je in om de benodigde gegevens, documenten en andere informatie tijdig en volledig aan mij te verstrekken. Indien jij dat niet doet, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten en/of de overeenkomst te beëindigen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig wordt jegens jou.
Indien ik tijdens de uitvoering van de overeenkomst tegenwerking ondervindt door jou, en deze hinder resulteert in extra kosten, breng ik deze extra kosten in rekening bij jou.
Indien jij niet of onvoldoende bent voorbereid voor de uitvoering van de overeenkomst, en hierdoor wordt de uitvoering van de overeenkomst vertraagd dan wel verhinderd, breng ik de extra kosten in rekening bij jou.
Jij bent verantwoordelijk voor het regelen van de shootlocatie, tenzij wij afspreken dat ik dit regel.
Indien je te laat komt op een fotoshoot, gaat dit af van je eigen shoottijd, je hebt geen recht op (gedeeltelijke) restitutie.
Ik levert nooit onbewerkte RAW-bestanden, tenzij wij schriftelijk en uitdrukkelijk anders overeenkomen.
Werkwijze Abintiwari
4.10.Wij spreken voorafgaand aan de fotoshoot af hoeveel foto’s er bij de pakketprijs inbegrepen zijn. Het is mogelijk om achteraf foto’s bij te bestellen tegen de betaling van een meerprijs.
Na afloop van de fotoshoot maak ik de eerste selectie foto’s zelf.
4.12.Ik stuur de foto’s inclusief watermerk aan jou door middel van een digitale fotogalerij. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om foto’s die zijn voorzien van een watermerk te openbaren. Bovendien is het strikt verboden om het watermerk te verwijderen. Indien je dat toch doet of laat doen, handel jij in strijd met mijn intellectueel eigendomsrecht en maak ik aanspraak op een boete als genoemd in artikel 8.5 van de algemene voorwaarden.
4.13.Jij bent verplicht om de definitieve foto’s uit te kiezen, uiterlijk vijftien (15) dagen na het toesturen van de digitale fotogalerij. Indien je dat niet binnen de gestelde termijn doet, ben ik gerechtigd zelf de definitieve foto’s uit te kiezen en de overeenkomst af te ronden.
4.14.Ik bewerk de foto’s naar eigen stijl en creativiteit, zonder dat jij hier inspraak over hebt. Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld op grond van wanprestatie omdat ik de foto’s naar eigen stijl en creativiteit bewerk.
4.15.Pas nadat ik de volledige betaling heb ontvangen, ontvang je de definitieve foto’s zonder watermerk.
4.16.Ik heb nimmer een bewaarplicht voor de foto’s, jij bent zelf verplicht om de foto’s op een deugdelijke wijze op te slaan.
Verplaatsen van een fotoshoot
4.17.Ik ben gerechtigd een fotoshoot te verplaatsen indien ik dit naar eigen inzicht nodig acht, bijvoorbeeld wanneer ik ziek ben. Ik zal mij inspannen om een nieuwe datum in te plannen. De reeds betaalde aanbetaling wordt niet gerestitueerd.
4.18.Indien een fotoshoot buiten plaatsvindt, en er is sprake van slechte weersomstandigheden, zullen we een nieuwe afspraak inplannen. De vraag of sprake is van slechte weersomstandigheden wordt geheel naar mijn eigen inzicht beantwoord, hier heb jij geen inspraak over. De reeds betaalde aanbetaling wordt niet gerestitueerd.
4.19.Jij kan de fotoshoot tot 24 uur van tevoren kosteloos verplaatsen, jij zal je maximaal inspannen om zo spoedig mogelijk een nieuwe afspraak in te plannen. De reeds betaalde aanbetaling wordt niet gerestitueerd.
4.20.Indien de Consument binnen 24-48 uur voor aanvang van de fotoshoot de shoot wilt verplaatsen, is de Consument een vergoeding verschuldigd ter hoogte van 20 % van de totale pakketprijs.
4.21.Indien de Consument binnen 24-12 uur voor aanvang van de fotoshoot de shoot wilt verplaatsen, is de Consument een vergoeding verschuldigd ter hoogte van 30 % van de totale pakketprijs.
4.22.Indien de Consument binnen 12-0 uur voor aanvang van de fotoshoot de shoot wilt verplaatsen, of als de Consument geheel niet op komt dagen (no-show), is de Consument een vergoeding verschuldigd ter hoogte van 60 % van de totale pakketprijs.
4.23.Indien de Zakelijke Opdrachtgever de fotoshoot binnen 48 uur voor de aanvangstijd afzegt, of geheel niet verschijnt, is hij 100 % van de totale pakketprijs verschuldigd.
4.24.Indien de overeenkomst betrekking heeft op een minishoot, is verplaatsen van de afspraak niet mogelijk en ben je de volledige prijs aan mij verschuldigd.
4.25.Ik ben gerechtigd de aanbetaling als annuleringsvergoeding aan te merken.
4.26.Indien een externe locatie is gehuurd voor de fotoshoot en de fotoshoot wordt verplaatst of geannuleerd op jouw initiatief, ben je de volledige kosten voor deze locatie verschuldigd indien de locatie niet kosteloos geannuleerd kan worden. Deze kosten komen bovenop de vergoedingen als genoemd in artikelen 4.20, 4.21 en 4.22.
Tarieven en prijzen
De tarieven en prijzen zijn in euro’s en inclusief BTW voor Consumenten, en exclusief BTW voor de Zakelijke Opdrachtgever.
De tarieven en prijzen zijn exclusief reiskosten en/of parkeerkosten en/of kosten voor meerwerk en/of kosten voor extra foto’s en/of bezorgkosten. Deze aanvullende kosten komen voor rekening van Opdrachtgever.
Ik ben te allen tijde gerechtigd om mijn tarieven en prijzen aan te passen. Een tariefwijziging heeft geen invloed op een lopende overeenkomst, tenzij je hiervoor toestemming verleent.
Ik breng een spoedtarief ter hoogte van + 50 % van mijn normale tarief in rekening indien de werkzaamheden binnen zeven (7) dagen na de aanvraag uitgevoerd moeten worden. Indien de werkzaamheden binnen 48 uur na de aanvraag uitgevoerd moeten worden, hanteer ik een spoedtarief van + 75 % van mijn normale tarief.
Eventuele kortingen of acties gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten en hebben geen terugwerkende kracht.
Jij kan geen rechten ontlenen aan tarieven, acties, kortingen en prijzen uit het verleden.
De betaling en ontvangst van de foto’s
Facturen worden digitaal (per e-mail) verstuurd.
De betaling van een factuur dient plaats te vinden binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum, tenzij anders is aangegeven.
Indien jij al een aanbetaling hebt gedaan, wordt de aanbetaling van het resterende bedrag afgetrokken.
Indien ik de volledige betaling heb ontvangen, ontvang je de definitieve foto’s.
De Zakelijke Opdrachtgever is niet bevoegd tot aftrek, verrekening en/of opschorting van zijn betaling, zonder mijn uitdrukkelijke toestemming.
Indien de Zakelijke Opdrachtgever de factuur niet tijdig betaalt is de Zakelijke Opdrachtgever van rechtswege (direct) in verzuim en is de Zakelijke Opdrachtgever een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente (als bedoeld in artikel 6:119a Burgerlijk Wetboek in verbinding met artikel 6:120 lid 1 Burgerlijk Wetboek). Bij niet tijdige betaling komen zowel eventuele buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten geheel voor rekening van Zakelijke Opdrachtgever.
Indien jij een Consument bent, zal ik eerst een kosteloze betalingsherinnering sturen met een redelijke termijn van veertien (14) dagen om de factuur alsnog te betalen. Na het verstrijken van deze termijn, worden de wettelijke rente, buitengerechtelijke incassokosten (BIK) en eventuele juridische kosten in rekening gebracht, met een minimum van € 40,-.
Indien je een bezwaar hebt tegen een factuur of betaling, schort dit jouw betalingsverplichting niet op.
Beëindigen van de overeenkomst
Algemeen
De overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd.
Beëindiging van de overeenkomst dient altijd schriftelijk (per e-mail) te geschieden.
Indien de overeenkomst wordt beëindigd, ongeacht om wat voor reden of op wiens initiatief, ben jij in ieder geval de kosten verschuldigd die ik in het kader van de overeenkomst reeds heb gemaakt, bijvoorbeeld de kosten voor het huren van een locatie.
Opzegging
Ik ben gerechtigd de overeenkomst op te zeggen indien ik hiervoor een gewichtige reden heb, zonder dat ik hierbij schadeplichtig wordt jegens jou. Of sprake is van een gewichtige reden is ter vrije invulling van mij. Hier heb jij geen inspraak over.
Jij bent gerechtigd de overeenkomst op te zeggen. Indien je de overeenkomst opzegt, dien je een annuleringsvergoeding te betalen die gelijk staat aan de vergoedingen als opgenomen in artikel 4.20, 4.21, 4.22 en 4.23 van de algemene voorwaarden.
De overeenkomst met betrekking tot een minishoot kan niet worden opgezegd.
Ik ben gerechtigd (een deel van) de aanbetaling als annuleringsvergoeding aan te merken.
Herroeping
De Consument kan een overeenkomst gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van reden ontbinden, indien sprake is van een overeenkomst op afstand die is gesloten via een georganiseerd verkoopsysteem.
Indien de overeenkomst geheel wordt nagekomen tijdens de bedenktijd, kan de Consument geen gebruik maken zijn herroepingsrecht, omdat:
7.9.1.De Consument voor het aangaan van de overeenkomst is geïnformeerd dat de bedenktijd vervalt als de overeenkomst geheel wordt nagekomen binnen de bedenktijd; en
7.9.2.De Consument is hiermee akkoord gegaan, en heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de overeenkomst is nagekomen.
7.10.De termijn van de bedenktijd gaat in op de dag waarop de overeenkomst tot stand is gekomen.
Indien de Consument gebruik wil maken van het herroepingsrecht, laat hij dit binnen de bedenktijd aan mij weten door gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping, dat gemaild dient te worden naar contact@studioabintiwari.nl.
7.12.Het modelformulier voor herroeping wordt samen met de algemene voorwaarden aan de Consument ter beschikking gesteld (zie Bijlage 1 bij de algemene voorwaarden).
7.13.Als ik de melding van herroeping door de Consument heb ontvangen, stuur ik na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
7.14.Indien de Consument reeds (een deel) (aan)betaald heeft, wordt het betaalde bedrag naar de Consument teruggestort op de rekening die bij mij bekend is. Dit doe ik zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de ontvangst van het ingevulde modelformulier voor herroeping.
7.15.Ik gebruik voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere betaalmethode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
7.16.Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de Consument.
7.17.De Zakelijke Opdrachtgever heeft geen herroepingsrecht.
Ontbinding
7.18.Ik ben gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst, indien jij in staat van faillissement wordt verklaard, faillissement aanvraagt, een afkoelingsperiode op grond van de WHOA verzoekt, onder curatele of bewind wordt gesteld, (voorlopige) surseance en/of uitstel van betaling aanvraagt of jegens jou wordt verleend, jouw bedrijfsactiviteiten staakt, executoriaal beslag op het vermogen van jouw onderneming wordt gelegd of op een andere manier blijkt dat jij niet aan jouw betalingsverplichting voldoet of wanneer ik redelijkerwijs kan verwachten dat jij niet aan jouw betalingsverplichting gaat voldoen.
7.19.Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn alle vorderingen direct opeisbaar en wordt de licentie als genoemd in artikel 8.3 per direct ingetrokken.
Intellectueel eigendomsrecht
Ik blijft te allen tijde rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten van alle foto’s, video’s, documenten, templates, diensten en/of werken die ik ontwikkel en/of vervaardig. Jij bent niet gerechtigd om deze foto’s, video’s, documenten, diensten, templates en/of werken te verveelvoudigen, bewerken, kopiëren, wijzigen, aanvullen, publiceren, vertalen, openbaren, verkopen, verstrekken en/of overdragen aan derden.
De inhoud van de website en social media is mijn eigendom en wordt ook beschermd door intellectuele eigendomsrechten.
Ik verleen jou een niet-overdraagbare licentie voor onbepaalde tijd om de foto’s online openbaar te maken op social media en de website van jouw bedrijf, te allen tijde met zichtbare naamsvermelding van ‘Abintiwari’. Ik verleen deze licentie pas wanneer jij aan al zijn betalingsverplichtingen op grond van de overeenkomst hebt voldaan en wanneer de foto’s als definitief zijn opgeleverd door mij. De foto’s mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden. Zo mogen de foto’s bijvoorbeeld niet worden geplaatst in magazines, kranten, brochures en op commerciële websites. Jij mag de foto’s niet bewerken. Onder bewerken wordt bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend verstaan, bijsnijden, verwijderen van watermerk, filters toevoegen en het veranderen van kleuren. Het auteursrecht van de foto’s wordt uitdrukkelijk niet overgedragen en blijft te allen tijde bij mij.
Indien jij de foto’s voor andere doeleinden als genoemd in artikel 8.3 wenst te gebruiken, bijvoorbeeld voor publicatie in een tijdschrift of het insturen voor een fotowedstrijd, dien jij hierover met mij in overleg te treden en hiervoor mijn schriftelijke goedkeuring voor te ontvangen. Ik kan hier aanvullende voorwaarden aan verbinden, bijvoorbeeld de betaling van een aanvullende vergoeding.
Indien jij inbreuk maakt op een intellectueel eigendomsrecht, maak ik aanspraak op een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van € 2.000,- (zegge: tweeduizend euro).
Indien ik meer schade lijd door de inbreuk ben ik ook gerechtigd om aanvullende schadevergoeding te vorderen.
De betaling van een boete en/of schadevergoeding geeft geen recht op verder gebruik van de foto’s, video’s, documenten, diensten en/of werken.
Jij geeft door het aanvaarden van deze algemene voorwaarden toestemming aan mij om de foto’s te gebruiken voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: publicatie op de website, in mijn portfolio, sociale media en/of te gebruiken voor drukwerk. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien je dit voor het sluiten van de overeenkomst expliciet kenbaar te maken aan mij.
Aansprakelijkheid
Ik ben alleen aansprakelijk voor de schade die is ontstaan doordat ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.
Mocht ik aansprakelijk worden gehouden voor schade, ben ik enkel aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van de overeenkomst. Dat betekent dat ik nooit aansprakelijk is voor indirecte schade. Indirecte schade is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, gevolgschade, schade aan derden en/of gederfde winst.
Ik ben bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, niet aansprakelijk voor:
9.3.1.Tegenvallende resultaten;
9.3.2.Technische problemen;
9.3.3.Tegenvallende weersomstandigheden op de foto’s;
9.3.4.Afwijkende kleuren;
9.3.5.Verloren gaan van foto’s;
9.3.6.Schending van intellectuele eigendomsrechten doordat jij of een door jou ingeschakelde derde inbreuk pleegt op intellectuele eigendomsrechten van anderen;
9.3.7.Schade die is ontstaan doordat jij onjuiste en/of onvolledige gegevens en informatie aan mij hebt verstrekt.
Mijn aansprakelijkheid is altijd beperkt tot het bedrag dat mijn aansprakelijkheidsverzekeraar uitkeert. Indien mijn aansprakelijkheidsverzekeraar om wat voor reden dan ook niet tot uitkering overgaat, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot maximaal één keer het factuurbedrag (exclusief BTW) waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit, met een maximum van € 2.000,-.
Jij, met uitzondering van de Consument, vrijwaart mij ter zake van alle aanspraken van derden in verband met de uitvoering van de overeenkomst. Bijvoorbeeld omdat jij inbreuk hebt gemaakt op intellectuele eigendomsrechten van derden of een derde een claim heeft ingediend ter zake het portretrecht.
Indien er tijdens een fotoshoot schade wordt veroorzaakt door jou of een aan jou verbonden derde aan de fotolocatie en/of de apparatuur, komen deze kosten volledig voor jouw rekening.
Een aanspraak van jou jegens mij vervalt door verloop van twaalf (12) maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit. Hiermee wordt het bepaalde van artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek niet uitgesloten.
Overmacht
10.1.Ik ben niet gehouden aan het nakomen van mijn verplichtingen indien ik wordt verhinderd door een overmachtsituatie. Een overmachtsituatie is een situatie waarin het voor mij onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren, zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: ziekte, extreme weersomstandigheden, verkeersomstandigheden, ongeval, overlijden van naasten, (werk)stakingen, (netwerk)storingen, uitval van apparatuur, epidemieën, pandemieën, brand en overheidsbesluiten.
10.2.Bij een overmachtsituatie ben ik gerechtigd om mijn werkzaamheden tijdelijk op te schorten. Indien de overmachtsituatie langer dan dertig (30) dagen blijft voortbestaan, ben ik gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst.
10.3.Indien ik overga tot het opschorten en/of ontbinden van de overeenkomst, ben ik niet gehouden aan het betalen van enige schadevergoeding.
10.4.Indien de overeenkomst eindigt omdat sprake is van een overmachtsituatie, heb ik recht op betaling van mijn reeds gewerkte uren, gemaakte kosten en/of gedane investeringen.
Klachten
Indien jij een klacht hebt over mijn dienstverlening, dien je de klacht binnen twee (2) maanden na de ontdekking te mailen naar contact@studioabintiwari.nl.
Jij dient de klacht voldoende te motiveren, want alleen dan kan ik de klacht adequaat behandelen.
Het indienen van een klacht ontheft je niet van de verplichting te betalen.
Ik streef ernaar om de ingediende klachten binnen vijftien (15) werkdagen na ontvangst van de klacht te behandelen. Indien dat niet lukt binnen deze termijn, stel ik een nieuwe termijn vast en deelt ik dit aan jou mede.
Jij kunt geen rechten ontlenen aan het in behandeling nemen van een klacht.
Ik wijs de Consument bovendien op de portal voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie: ec.europa.eu/consumers/odr.
Geschillenregeling
12.1.Op iedere rechtsbetrekking tussen ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
12.2.Indien sprake is van een geschil, zullen wij ons maximaal inspannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
12.3.De rechtbank Midden-Nederland is bevoegd om van een geschil tussen ons kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 21 mei 2024.
Bijlage 1 Modelformulier voor ontbinding / herroeping
Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt ontbinden / herroepen.
Aan:
Abintiwari
Kruisberg 7
3453 PN De Meern
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
Naam/Namen consument(en)
Adres consument(en)
Handtekening van consument(en)
[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]
Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.